telefon: 665 987 161  mail: biuro@OPC-Tuning.pl  web: opc-tuning.pl
Tuning, chiptuning, elektronika, diagnostyka – specjalizacja OPEL
Chmurka tagów
Pojemność skokowa
Rodzaj paliwa
Symbol Silnika
Układ i liczba cylindrów
Moc silnika (KM)
Producent sterownika
Numer sterownika
2000
Diesel
A20DTH
Rzędowy 4 (R4)
BOSCH

Chciałbym przedstawić porównanie hamowni drogowej i konwencjonalnej rolkowej na przykładzie Tuningu Opla Insigni z silnikiem 2.0 CDTI A20DTH.

Klient kupił auto z wyciętym dpf-em, od poprzedniego właściciela otrzymał również wykres z hamowni rolkowej z wynikami nieco powyżej serii. Postanowił podnieść moc  i umówił się na wizytę u nas. Pierwszym etapem było zdiagnozowanie pojazdu i upewnienie się że turbosprężarka jest w porządku…


20160211_125715Tak wyglądał wykres z hamowni inercyjnej:

SkanM&M
A to potwierdzenie tych parametrów na naszej hamowni drogowej z uwzględnieniem naturalnych warunków atmosferycznych , szosa sucha choć temperatura tylko 3 stopnie.
Wynik w granicy ok 1.5% różnicy, jest to dowód że hamownia drogowa jest jeszcze lepszym odzwierciedleniem warunków panujących na drodze zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z nieseryjnymi przeróbkami takimi jak zawieszenie, zderzaki, felgi z oponami (nawet zacierający się zacisk hamulca na niehamowanej osi u nas zostanie uwzględniony) ponadto znając masę pojazdu możemy hamować nawet dragstera czy kitcara etc. Sama wrażliwość na wykresie jest bardziej precyzyjna, przyznam nieskromnie że nasz wykres jest dokładniejszy.

Należało by zrobić pomiar przed usunięciem filtra dpf ale wszystko wskazuje że w filtrze siedzi ok 5 koni.
Skan Insignia1

Na początek odczyt ze sterownika następnie sprawdzenie oprogramowania i porównanie z oryginałem czy jakiś rzezimieszek tu nie grasował a następnie modyfikacja

20160211_115529

Teraz test drogowy i ponowne sprawdzenie na hamowni.

 

Skan Isignia

Wynik jest zadowalający choć można zrobić wiele więcej ale już po usunięciu klap kolektora ssącego i zaworu EGR. Na stanie posiadamy takie kolektory, usługę wykonujemy również wysyłkowo wystarczy wysłać sterownik silnika i kolektor. Zapraszamy do współpracy osoby prywatne serwisy i autoryzowanych dilerów Opla.