telefon: 665 987 161  mail: biuro@OPC-Tuning.pl  web: opc-tuning.pl
Tuning, chiptuning, elektronika, diagnostyka – specjalizacja OPEL
Chmurka tagów
Pojemność skokowa
Rodzaj paliwa
Symbol Silnika
Układ i liczba cylindrów
Moc silnika (KM)
Producent sterownika
Numer sterownika
2200
Diesel
A2XDXX
Rzędowy 4 (R4)
184
DELPHI
25187592
Silniki CDTI w Oplu Antara to konstrukcje odmienne od znanych nam z większości modeli opla fiatowskich 2.0 CDTI. Są to konstrukcje podobne tylko pod kątem podobieństwa bloku silnika Jednostka ta legitymuje się mocą 170 koni w 2.0 CDTi i 163 do 184 w 2.2 CDTi Dynamiczna jazda wozami z silnikiem ze względu na spory moment obrotowy tych jednostek to czysta przyjemność nie generująca jednocześnie dużych kosztów (jest to dość ekonomiczna konstrukcja), w użytkowaniu pojazdu może jednak przeszkadzać dość spora turbodziura – ze względu na to często poprawiamy charakterystykę mocy tych wozów. Pracą tego silnika steruje komputer DELPHI DCM 3.7, który jest dość problematyczny do edycji oprogramowania – w skali europy bardzo niewiele warsztatów potrafi odczytać zawartość jego oprogramowania, co najważniejsze nie ma jednak problemu z odczytywaniem kasowaniem błędów DTC i jest temu w stanie podołać praktycznie każdy nowoczesny tester diagnostyczny. Silnik ten występował również w takich pojazdach jak chevrolet cruze, chevrolet captiva, chevrolet orlando i chevrolet malibu (w malibu jednak mieliśmy do czynienia z innym układem sterowania – BOSCH EDC17C59, który jednak nie sprawia problemów i jego oprogramowanie jest dość proste w edycji.)

Sterownik Delphi DCM 3.7 – układ sterujący opisywanymi silnikami

Jednostka ta jednak nie jest polecana dla ludzi jeżdżących głównie w mieście ze względu na to iż przy jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy. Podobne rzeczy (spadek mocy i kosztowna naprawa) czekają nas w przypadku zablokowania się klapek w kolektorze, co również jest zmorą posiadaczy tych silników.

Schemat kolektora dolotowego montowanego w tych silnikach, widoczny jest na nim również zawór recyrkulacji spalin – EGR (13), w jego wnętrzu zamontowane są problematyczne klapki – potrafimy naprawić je raz na zawsze 🙂

Błędy jakie występują przy awarii klap wirowych to m.in: P2008, P2009, P2010, P200A, P2016, P2017, P2018. Ich opisy brzmią np. „siłownik zaworu regulacji długości kolektora dolotowego”, „czujnik położenia zaworu regulacji długości kolektora dolotowego – niskie napięcie”

GM 25187010 – Kolektor ssący występujący w tych silnikach – na zdjęciu już po wymontowaniu awaryjnych klapek wirowych

Przy awarii DPFa możemy z kolei natknąć się m.in na błędy takie jak: P200C, P2455 – ich opis to „Filtr cząstek stałych silnika diesel – Wysoka temperatura”, „Czujnik ciśnienia różnicowego filtru cząstek silnika diesla – wysokie napięcie”   Z awarią zaworu EGR wiążą się błędy takie jak np. P0405, P245A, a ich tłumaczenie to „Obwód czujnika położenia zaworu EGR – niskie napięcie”, „Obwód elektrozaworu sterującego kanałem obejściowym chłodzenia systemu recyrkulacji spalin” Czasami użytkownicy napotykają też błąd DTC P0030, którego opis brzmi „Podgrzewana sonda lambda Czujnik 1 obwodu sterującego elementu grzejnego – Usterka funkcji” Silniki te występowały w wielu wersjach, poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące ich mocy i oznaczeń:
  • 2.0 CDTi B20DTH (LFS)170HP (2016-2018)
  • 2.2 CDTi A22DM (LNQ) 163HP (2011-2016)
  • 2.2 CDTi A22DMH (LNQ) 184HP (2011-2016)
  • 2.2 CDTi A22DMH (LNQ) 184HP (2016-2018)
 

Możliwe numery występujące przy identyfikacji oprogramowania sterownika tego silnika to:

25185356, 25189468, 25187669, 25191010, 25187669, 25182529

Software: 86AA9TS0113280CG, 86AA9TS02132602U, PCH9STN#53

Hardware: 86AA9TS0220300HK, 86AA9TS031338195

DELPHI DCM 3.7 to częsty gość w naszym warsztacie… Na fotografii widać dokładnie komputer 25187592, 28338455, 96951477, 595172891, DCM3.7AP, AA9T

Dzięki zaawansowanym technikom stosowanym w naszym laboratorium elektrotechnicznym sterownik DELPHI DCM 3.7 nie ma przed nami tajemnic. Większość usług związanych z programowaniem jesteśmy w stanie zrobić wysyłkowo. Zapraszamy też na tuning tych jednostek, który wykonujemy w sposób indywidualny sprawdzając również jego efekty na hamowni.