W tym miejscu pragnę przedstawić Państwu na czym polega tuning turbosprężarek na przykładzie sprężarki GARETT GTA1749MV (M53), montowanej przykładowo w samochodach takich jak:
Opel Astra, Opel Vectra, Opel Zafira, Fiat Croma, Saab 9-3 II.

Możemy zregenerować Państwa turbo, stuningować je lub wykonać obie usługi na raz - efekty widoczne są na zdjęciu :)

Możemy zregenerować Państwa turbo, stuningować je lub wykonać obie usługi na raz – efekty widoczne są na zdjęciu. Zregenerowana turbosprężarka znajduje się po stronie lewej, zaś poddana modyfikacjom – po prawej.

Przedstawione na zdjęciach turbo pochodzi z samochodu z silnikiem diesla o pojemności 1900 ccm, szesnastozaworowej głowicy (16V) i mocy 110 kW (150 KM).

Wirniki turbosprężarki - różnica w powierzchni łopatek jest znaczna

Wirniki turbosprężarki – różnica w powierzchni łopatek jest znaczna

Kluczową sprawą w przypadku takiego zabiegu poza elektronicznym dopasowaniem nowego podzespołu do silnika jest wymiana wirnika. Na zdjęciu powyżej po lewej stronie znajduje się wirnik od bliźniaczej turbiny , zaś po prawej mamy do czynienia z fabrycznym podzespołem. Na pierwszy rzut oka widać już różnicę (głównie w ilości łopatek, ale też w ich rozmiarze), jednak po głębszej analizie okazuje się że nawet nieznacznie zmodyfikowana część może dać spory efekt. Przez drobne różnice wirnik prawy posiada sporo większą powierzchnie co przekłada się bezpośrednio na tłoczenie większej ilości powietrza, to z kolei wpływa bardzo pozytywnie na ciśnienie w układzie dolotowym

Turbina przed i po tuningu - widoczne różnice w ilości łopatek wirnika

Turbina przed i po tuningu – widoczne różnice w ilości łopatek wirnika

To zdjęcie natomiast ukazuje państwu dokładniej jak wizualnie część wygląda przed i po zabiegu – nasi klienci często nie wierzą, że tak mała zmiana jest mocno odczuwalna w układzie napędowym, a co najważniejsze – poprzez większą powierzchnie łopatek można uzyskać ciśnienie przy niższych obrotach turbo, co bez wątpienia przekłada się na żywotność. Krótko mówiąc: można podnieść moc i wydłużyć czas eksploatacji. Co prawda jest to zabieg który wymaga precyzji, wiedzy i doświadczenia, nie należy też do najtańszych, jednak w dłuższej perspektywie bez wątpienia opłaca się użytkownikom, których cieszy większa moc i bezawaryjność ich ulubionego pojazdu.

Nawet leciwe Turbiny po regeneracji i tuningu w Auto-Krak wyglądają jak nowe.

Nawet leciwe Turbiny po regeneracji i tuningu w Auto-Krak wyglądają jak nowe.

Po regeneracji i tuningu lub samym tuningu Twojego podzespołu dobrze byłoby dopasować elektronikę – optymalizować samochodu aby wykalibrować sprzęt i usunąć efekt ‚turbo dziury’. Jeśli zlecisz nam całość zabiegów otrzymasz profesjonalny serwis na który składa się:

– Demontaż turbiny
– Regeneracja podzespołu (o ile jest potrzebna)
– Tuning mechaniczny
– Tuning elektroniczny lub optymalizacja
– Montaż turbiny

Tak wyglądają turbosprężarki Garrett po tuningu

Tak wyglądają turbosprężarki Garrett po tuningu – nie różnią się z wierzchu od zwykłych.

Po zabiegu gwarantujemy 100-procentową satysfakcję.

Będziecie Państwo mile zaskoczeni gdy wasz samochód, nie różniący się z wierzchu niczym od wozu sprzed kilku dni będzie zostawiał innych w tyle za sobą zwijając asfalt kołami 🙂